Wat ons bezig houdt
Al onze ideeën, meningen, visies, tips, dingen die ons opvallen… Wij maken er een blog van & delen het hier en op onze LinkedIn.
Meest gelezen
Merkwaarde bedrijven versterken
Bijna iedereen is wel bekend met het fenomeen 'brainstormen'. Maar brainstorm je volgens de regels van de kunst en, nog belangrijker, werkt het ook? Misschien heb je daarover nog nooit nagedacht en daarom ga ik hieronder kort in op het ‘brainstormen volgens Osborn’ (de grondlegger van het brainstormen), twee manieren van convergeren van ideeën en een aantal nuttige tips hoe je efficiënt kunt brainstormen.
Tagline of pay-off
Het verhaal van een bedrijf pakken in één zin, een paar woorden of zelfs in maar één woord. Een goede tagline of pay-off helpt je echt verder.
Kijken naar de positieve en negatieve ruimte
Iedere tekening, schilderij of foto bestaat uit een positieve en negatieve ruimte. Het onderwerp wordt de positieve ruimte genoemd, alles er omheen is de negatieve ruimte.
7 Tips om effectiever te brainstormen
Brainstormen is een eenvoudige en flexibele methode om nieuwe ideeën te ontwikkelen met je team. Met deze 7 praktische tips haal je er nog meer en betere ideeën uit.
Je bedrijf pitchen
We pitchen wat af. Als persoon, ‘pitch jezelf even’. Voor een product: ‘vertel in het kort waarom we voor dit product moeten kiezen’. Of als bedrijf/organisatie.
Trouwe klanten wil iedereen
Klantentrouw, bestaat het nog? Jazeker. Maar op klantentrouw kan je niet blijven vertrouwen. Want wie trouw is, wil zekerheid. Kies daarom zelf de klanten die bij jou passen.
Logo’s met een verhaal
Elk zelf respecterend bedrijf heeft een logo. Van veel bedrijven kennen we het logo wel, maar het verhaal erachter niet. Wanneer je de verhalen achter een bekend logo hoort, ga je opeens anders tegen het icoon aankijken.
Taal en Corona
Naast een stortvloed aan problemen levert covid-19 ons veel meer. Denk aan nieuwe omgangsvormen waarbij zoenen (zelfs niet een zoen) en handenschudden taboe zijn.
Helvetica, misschien wel het bekendste lettertype
De Helvetica werd in 1957 door Max Miedinger en Eduard Hoffmann ontworpen en heette eerst Die Neue Haas Grotesk.
Verhalen verkopen
Ik heb nogal wat ooms en tantes en als kind stelde ik mezelf weleens de vraag: ‘Wie is mijn favoriet?’ Ik hoefde daar overigens niet lang over na te denken. Mijn favoriete oom was oom Dirk.
Duurzaam Ondernemen
Duurzaam ondernemen, wat zijn de acties in jouw bedrijf? Steeds meer ondernemers zien commerciële kansen om duurzaam te ondernemen. Dit is wat wij doen.
Een nieuwe bedrijfsnaam
Een naam, vind je mooi of lelijk. Sterk of zwak. Exotisch of provinciaal. Maar wat je naam ook is, uiteindelijk geef je die naam zelf lading. Als persoon, maar zeker ook als bedrijf.